Chef /ledare.

Att vara chef eller ledare är en i mina ögon stor skillnad.
Hittade idag en bra text som ni ser här.
Att bli chef betyder för mig att du får en titel och ett ansvar. Att vara en ledare är att få personalen med sig. Få dom att tillsammans med dig bli ett tajt gäng där alla bidrar allt dom kan för att nå företagets / avdelningens mål.
Jag har haft förmånen att i många år jobba som chef /ledare. Och har ibland dränerats på energi pga omständigheter jag inte kunnat påverka. Men det som varit allra bäst är att se de chefer jag jobbat me utvecklats och bli trygga /tryggare som ledare.

Du som aldrig jobbat som chef men får ett erbjudande tänk 100 gånger innan du jublande kliver in i rollen.
Omgivningen tycker ofta att chefer inte gör ngt.
Men oj vad fel den tanken är. Chefen kanske inte står i gropen och sliter med spaden. Men han har så mkt annat som måste gå i lås för att just du skall få lön. Varje månad.

Vi firar mor och fars dag. Jag tycker att varje företag borde fira Chefen . Och att man borde vara tvungen att ta ngn sabbats månad från chefsjobbet för att få tillbaka ny energi. Nya ideer.

Jag har sedan 1.5 år sen valt att inte vara chef längre. I min titel idag finns ordet chef men utan personalansvar.
Och jag kan sakna den utmaning det medför men vet att mitt val var mitt och att jag var trött. Kanske inte bara på chefsjobbet utan lika mkt på långa dagar samt lång resväg.

Idag är mitt inre fyllt med energi igen och ork. Och ett otroligt lugn. Så beslutet var precis som vanligt. Mitt beslut och bra för mig just då😘😍.

Jag är glad att jag oftast går på min magkänsla. Den är bra.