Sorgens dag för oss

Idag somnade min far in efter en lång tids sjukdom. Vi i hans närhet har haft kramp i hjärtat över smärtan som sprids när vi sett honom lida. Nu har han i lugn och ro fått somna in.
Jag har en sån konstig känsla i kroppen. Inte en sorg utan mer en trötthet som jag sprungit många mil. Min sorg för pappa har varit länge då hans sjukdom varit lång. I skrivande stund känner jag hans lycka och glädje över att han nu gått vidare. Jag är övertygad om att det finns ett nästa liv. Jag vet att han kommer vaka över oss och kommer finna glädje i att vi tänker på alla fina minnen vi har tillsammans.

Och dom är många våra minnen och fina.

Tack far för att du blev min far. Tack för alla skratt och din härligt sjuka humor.
Tack för att du gjort grunden till mig. Den är en trygg grund och det vet jag att du är stolt över.

Jag kommer memorera dig frisk i mitt minne.

I dag är en sorgens tid. Mitt hjärta har gått sönder. Men det är så länge sen du var frisk så min sorg har sipprat ut i många år. Nu när du somnat är jag säker på att du fått den frid du behöver ha.

Sov gott nu far. Älskar dig i dag och för alltid 💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕

#1 - - Maria & Christer:

Beklagar & förstår vad du står i, när sorg, lättnad & trötthet blandas i en riktig röra...
Stor styrkekram från oss
Maria & Christer

Svar: Tack
Ewa

#2 - - Rebecka:

Beklagar sorgen, många Kramar ♡

Svar: Tack
Ewa

#3 - - Anonym:

Beklagar sorgen över Rolands bortgång❤️ vila i frid Roland du levnadsglada människa❤️

Svar: Tack
Ewa