Känslor

Att se ngn lida gör att jag blir helt utmattad känner jag. Jag känner det när jag blir själv och kroppen landar i dagens tankar och upplevelser.
Alla människor reagerar så olika på saker. Att ha sorg är även det en känsla alla har och hanterar olika när den dyker upp.
Ngn vill ha sällskap och ngn vill hellre sitta själv med sina funderingar.
Jag blir faktiskt lite illamående. Visst är det sjukt att jag uttrycker min känsla så. Tror det är min frustration i att inte kunna påverka ngt utan bara se på när min far tynar bort.
Jag gör som vanligt,blundar och tänker på honom. Som frisk och på hur han har varit. Det fyller mig med glädje över att hans liv varit bra men mina ögon svämmar över av tårar och sorg för hans tid nu.

Jag blir lessen när jag blir irriterad över att omgivningen inte alltid sköter det här som vi vill. Jag blir lessen när jag blir rörd. Jag blir lessen när jag ser pappa ha ont osv.

Trodde inte jag hade så många tårar😥.

Dagen har ändå fyllts av ngt positivt. Mitt minsta barnbarn är hemma igen och det är så himla skönt. Hon ger mig bra påfyllning av positiv energi.

#1 - - Anonym:

Hej Eva! När min pappa blev äldre och sjuk var det fruktansvärt för oss anhöriga. Jag kan förstå lite av vad du går igenom nu. Att se sina föräldrar bli gamla o sakta tyna bort är en pina.
När min pappa äntligen fick somna in med ett fridfullt ansiktsdrag var det en befrielse! ❤️ Tänker amltid på min pappa som frisk. Minnena från den friska tiden tar över med åren som tur är. Med kärlek från V Carina Häggquist

Svar: Tack för dina ord. Kram
Ewa