Kommunikation

Skulle lätt kunna skriva en bok om ämnet.

Jag lovar att jag har 100 exempel på hur man INTE lyckats kommunicera så att mottagaren hör det du säger.

Kollade på Dr Phil han är tydlig i sin kommunikation . 

Jag har träffat min BV som får mig att kommunicera bra med mig själv. Inte varit där sen i okt. Det var så nyttigt att träffa henne igen. Hon ger mig bra feedback. Berömmer mig för saker jag gör. Sa att jag klarar mig själv nu men att det är nyttigt med egen tid. Och det är sant. När sitter man annars i en timme och pratar om sig själv? En bra ventil som ger mig bra övning på vad som är viktigt i livet. Alla borde ha en egen ventil.
Och jag behåller min,dvs fortsätter att gå till henne tills jag är pensionär och börjar prata för mig själv 💕💕💕💕. 

Läser mitt blogginlägg för 1 år sen och inser-jag fick 600 timmar till min tidsmaskin per år när jag slutade pendla. Förstår att jag mår så mkt bättre/mindre trött när jag läser det 😊.

Ny dag och min vecka med Devin slut. Har varit otroligt mysigt och skojig. Han har det bra. Nu är det nästa -som vill mysa-dags för farmor och farfar tid. Unnar alla barn detta☺.

Hittade en bra text idag.