Bra dag

Tog mig i kragen. Jobbade delad dag. Hämtade D tidigt från skolan. Tog en promenad i Sigtuna. Åt och umgicks.
Sen till mamma och jag tillbaka till jobbet.
Bra beslut som gav bra energi.

Nu dags och jobba. Tagit ledigt resten av veckan . Borde inte för jag har massa jobb som skall fixas, som der alltid är på alla jobb. Och jag är glad att det finns mkt att göra😊. Men lite får ligga till nästa v.

Men bestämt att jag behöver vara ledig.
Egen tid med frisk luft.

Funderar lite på livets val. Skall man göra karriärbyte ofta så man har många olika roller i sitt bagage. Skall man flytta många gånger till olika städer och länder? Skall man byta livskamrat ofta?
Vem bestämmer mina val? Min uppfostran? Min uppväxt? Min månad jag är född i/ mitt stjärntecken?
Vad jag letar efter är det mitt val eller?
Trygghet eller spänning vad är viktigt?
Vardag eller fest?

Jag har en dröm just nu inte är ngt att tänka på. Men tänk att få bo i ett varnt land. Mitt jobb skulle vara att skriva och coacha människor till att tro på sig själva. Min dröm😊. Men mitt val är där jag är nu. Ett bra val.

För vem är bättre på att vara jag? Vem är bättre på att tycka om mig?

Jag älskar livet. Älskar mitt liv.

Även om ni som läser tror jag hamnat långt ner i mörkret är det just det som jag är bra på. Att boosta mig att må bra trots tråkigheter runtomkring. Mitt skrivande hjälper mig så mkt. Rensar mina tankar så jag kan fylla på med glädje. Så jag är inte på botten långt därifrån. Måste bara komma ihåg hur bra allt är och njuta. Men behöver också få sörja för att få må bra.

För livet är bra trots alla mina ? .
Leva som jag vill och njuter av just mina val. Ångra inget utan gör medvetna val och tittar framåt. I det förflutna hittar du sällan din styrka. Den finns här och nu.

Idag gör vi livet till en bra dag genom aktiva val 😘😘😘😘😘😘😘😘.