Bara ?

Är livet bara massa ?. Finns det inget man vet i förväg ? Allt man planerar kanske inte blir så , här är bara ett kanske ngt man kan använda. Att man älskar någon vet man just nu, men vem vet imorgon ? Så ? är det vi har mest i våra liv. Fast det är inget man sitter och funderar på. Jag kom bara på att när jag skriver händer det ofta att mina tankar hamnar till massa frågor om livet. Men så är det, tänk vad tråkigt om allt var förutbestämt. Vilket det säkert är men inget vi vet vad som är bestämt för just oss. Jag funderade lite på livets val av yrke, är det ngt man ärver intresset för eller föds man med en speciell talang som man sedan använder Vem bestämmer vem som använder sin talang ? Är det uppfostran, familjelivet, egna personligheten ? I en familj kan alla vara duktiga musiker men bara en väljer den vägen, varför ? Jag tror att en del kan bero på vilket stjärntecken man föds i, såsom min kära Muslum har lärt mig. Vilket jag ibland tror på. Det är samma sak i en familj, med samma föräldrar, samma uppväxt hur kan man bli så olika som personer ? Tror även där att stjärntecknet har lite med det att göra. Lyssnar på nya Viveca Stens bok och fick samtidigt se hennes serie komma tillbaka på TV, det gör att Sandhamn blir ett mål i sommar jag gärna åker till. Läser min systerdotters blogg, så mysigt att få se bilder på Iza när dom är på semester, man känner sig lite närmare då, fast absolut inte värmemässigt, buuuurrrrr vad tråkigt kallt det var i dag, och dom solar och badar så skönt. Var på Partylite i veckan, det är det enda skoj med vintern, man får använda massa ljus, så mysigt.