Sant eller falskt?

Vem vet hur ngn mår? Vem visar man hur man mår för? Och hur vet man hur man egentligen mår?
En känsla är svår att mäta eller ta tempen på. En trasig känsla är svår att veta hur man lagar. En skadad kroppsdel ser man,kan be en läkare om råd. Kan få medicin eller opereras.
En kropp som sakta bryts ner på insidan ser ingen. Utsidan kan vara lycklig,glad och visa att allt är topppen fast insidan krampar av smärta.
 
Jag har den sista tiden ofta fått kramp och mått dåligt efter att jag har ätit. Berättar det oftast när jag mår bättre igen.
 
Jag är ofta och hälsar på min pappa. Skrattar och skämtar när jag är där. När dörren stängs bakom mig och jag är ute i friska luften rinner ofta mina tårar av sorg. Hur är det möjligt att en insida kan växla så mkt utan att man kan påverka känslorna. Jag är riktigt bra på att lägga undan tråkiga saker långt bak i huvudet men ibland rinner det över.
 
Tänk om man kunde ta en tablett mot smärtan inombords. Tänk om man kunde laga skadad saker med plåster även inombords.
 
Så dagens tanke är. Hur mår man? Det man säger är det sant eller falskt?