Mat

Mår så mkt bättre nu☺. Min längtan efter ngt att äta har väckts.
Lax o ris
Nybakta kanelbullar med choklad o vispgrädde
Smörgåsrån med ost
Tonfiskröra
Rabarbersaft
 
Men ingen räksmörgås😂😂😂😂.
 
Underbart väder ute. Orkat umgås med solen en stund och börjat läsa Liza Marklunds nya bok- Järnblod. Verkar riktigt bra.
 
Har funderat lite mellan sömn och vaken tid. Hur lätt byter man riktning i livet? Hur svårt eller lätt är det att byta jobb eller bostad. Har alla samma förutsättningar men inte samma lust?
 
Jag kommer ihåg när vi köpte vårt hus. Vi budade innan min man ens sett huset i verkligheten😁. Det blev en lyckträff men kunde lika gärna gått åt fanders.
 
För mig tror jag vikten av vart jag bor spelar en liten del i saken, vikten av den jag bor med är 90 %.
 
Samma sak med jobbet. Där är  vikten för mig nu närheten hem,att jag fått den möjligheten igen är så guld värt. Men att det också visar sig vara ett jobb jag lätt smälter in i,trivs i o ser utveckling med är ett stort plus. Lägg sen till att mina arbetskollegor är guld. Resultatet blev som vårt husköp riktigt lyckat.
 
I dag känns det mer än någonsin hur less jag varit på tågtrafiken. Tänk att slippa kliva på pendeln imorrn, 30 grader varmt o svettig innan jag är i stan. Näe nu AC i bilen,smiter sen snabbt in genom dörren till kontoret o öppnar fönstret som ger en doft av sommar👍👍👍👍.