Var rädd om tiden

i dag är det sorg i Sigtuna, en kvinna i 40 års åldern har hittats död. Det väcker många tankar. Tänk att när man lägger sig på kvällen vet man faktiskt inte om man kommer att vakna pigg eller sjuk morgonen efter. När man sätter sig i bilen vet man faktiskt inte om det kommer att ske ngt i dag som inte är planerat. När man går på en fest vet man inte om man kommer därifrån lika lycklig som man var när man gick dit. Vad bestämmer vem som Gud hämtar hem ? Som jag skrivit förut borde det precis som på Apoteket finnas nummerlappar och att det är rättvist. På apoteket får man vänta på sin tid om man kommer sist varför är det inte så i vanliga livet då ? Den som födds först åker till himlen först och den som födds sist får vänta på sin tid. Jag har problem med mina ögon och har haft så ett tag, jag rycker lite på axlarna och har en del egna varianter varför det är som det är. Nu har jag varit till läkaren och eventuellt kan det vara pga detta jag har haft så ont i huvudet sista tiden. men jag funderar lite, hur vet man när man är frisk och hur vet man när man är "allmänt" sjuk ? Det jag menar är, ngn som har ont i ryggen eller släpar sitt ben kan ha en svår sjukdom fast dom inte vet det. Ngn som har många symtomer kanske inte är mer sjuk än ett vanligt virus. Som sagt var, att fundera på sjukdomar och döden är inte precis det jag ville på min söndagskväll men tankar är ngt man inte kan styra över. Skall gå och krama hårt på min kärlek , man måste verkligen vara rädd om varje sekund man får vara frisk och har alla man bryr sig om i sin närhet ,hyffsat friska. Var och fick massage idag och jag lovar att det var inte skönt, men ack vad min kropp behövde det, kändes nästan som det blödde när hon masserad, och det säger ganska mkt om hur hårt hon tog i. Väl värt pengarna.