En vanlig dag bland helgdagar

För två år sedan var jag långledig över jul, dock sjuk from den 23 dec till mitten av januari. Förra året var jag frisk och jobbade alla mellandagar. I år har jag varit frisk och ledig, så skönt. Har inte träffat barnbarnen sen julafton så dom saknas lite, men snart får vi kramas igen.
 
Tänk att man tolkar så olika. Min vän är bäst i världen på att tolka och läsa in saker i det som sker och vad folk gör, hon är så bäst i sina roliga tolkningar. Hon ser saker jag inte ens kunnat tänka mig att en sak betyder.
 
Själv är jag nästan tvärtemot, säger sluta tolka och se vad som är istället. Jag har en vän som är sämst på att höra av sig, jag tolkar inget i det utan vet att så är livet ibland, han tycker ändå jag är en bra vän.
 
Jag är så sämst på att höra av mig till olika vänner / kollegor men ingen tolkar in ngt i det. Jag gör det inte för att jag inte vill utan för att jag är så sämst på att prioritera min tid. Jag tror på allvar att jag blir bättre på det 2016, eller vad säger exvis Herr N ?
 
Jag får ibland frågan när jag har har skrivit på bloggen - du låter deppig ? Det kan jag vara men otroligt kort stund och det jag skriver är för att få ur mig mina tankar och funderingar, när jag har fått det på pränt stängs dörren för den funderingen och livet går vidare. Tanken är inte att visa att jag är deppig utan vill bara skriva av mig lite.
 
Jag skriver otroligt mkt själv, som inte läggs på min blogg, för att rensa mina tankar. Jag läser det sedan efter ngn dag och tolkar det jag har skrivit och min känsla då, oftast är det en onödig ilska eller irritation som har dykt upp och den lägger sig sen, inte för att jag är konflikträdd utan för att jag inser att det jag har känt är en egen känsla och som inte hade ngt med det som hände att göra.
Nu är det över 1 år sen jag behövde skriva av mig, känner att jag har lärt mig så mkt och att min BV är bäst i världen på att få mig att tänka rätt, utifrån mig.
 
Jag vet att det är mina 50+ som gör att livet känns lugnare. Men man kan aldrig lära sig nog om sig själv, det är alltid en utmaning att vara mot sig själv som man är mot andra. Att prioritera sig högst i världen precis som man gör med andra, det är ngt jag borde ha lärt mig. Jag vill men jag verkar ha dj svårt. Har så mjukt hjärta och vill att alla mina nära och kära skall må bra, mår dom bra mår jag bra. Så känner säkert alla.
 
Snart är året slut, vi firar det i Dalarna där killarna skall spela. Alla varianter på ett nyår är bra, bara det viktigaste finns i min närhet, och det gör han. Han som alltid är och förblir min Idol, min vän, min själsfrände, min motor och den som pysslar om mig och skämmer bort mig, han är verkligen näringen i mitt liv och det tackar jag högre makter för, att han som passar mig så bra, kom in i mitt liv när han gjorde. Inget är alltid guld och gröna skogar men att alltid vara ödmjuk över det man har underlättar enormt mkt.
 
Var och hälsade på min fina systerdotter idag och hennes lilla Iza, mysigt att umgås lite.
 
Var sen och hämtade ett pkt på ett ställe som kanske inte skulle ha paketutlämning. Dom frågar alltid varfrån paketet är och hur stort det är, fast man ger dom nr man får på sms. Går man till ICA räcker nr men inte här, hittar dom inte är dom sura och säger kort, att det är mkt pkt som kommer.....,men det är ju det dom förmodligen lever lite på :-).
 
Blev långt nu. Dags för lite TV tror jag och mys.