Skolan

Tänk vad tiden går fort. Nästa år börjar mitt största barnbarn skolan. Jag hoppas han fortsätter vara så klok o nyfiken på livet som han är idag.

Kommer ihåg skolan själv, det fanns dagar då det var det roligaste som fanns och dagar när man bara ville göra ngt annat. Men jag funderade aldrig på alternativet-att vara hemma eller vilja byta skola. Jag trivdes bra och livet var skoj.

Nu läser man mkt om mobbning och utanförskap. Mobbarna är ofta barn som inte får uppmärksamhet hemma, kanske får smisk eller annat strul. Det går sedan ut över deras kompisar i skolan.

Usch man skulle vilja bidra till att skolan blev som förr. Min ena hand vill ta ut dom som mobbar i skogen och skrämma dom så dom aldrig rör ngn igen men min andra hand skulle vilja sitta ner och höra vad det är som gör att man reda som liten medvetet vill vara elak. Vad har man då för tankar om sin framtid?

Närvarande föräldrar till alla barn skulle göra mkt tror jag☺.

Jag vet att världen aldrig kan  bli perfekt,men Gud skapade väl oss inte elak redan som små 🙈?

Nu 1 arbetsdag sen semester☺.

Njut av livet det är min tanke idag.