Träning och lite annat

Vaknar idag och är faktiskt träningsugen, så härligt och som sagt var det tar ett tag att få in det behovet i blodet, oftast är det annat som är viktigare. Jobb-handla-fixa hemma-tvätta- andra personer och sen kommer jag och då har jag ungefär 100 ursäkter för att inte träna, den vanligaste har varit TRÖTT !!
Men idag blir det en långpromenad med våra nya gåstavar, det tackar vi Petra för, dom är riktigt härliga, köpt ett par Bungy Jump stavar.
Jobbar hemma och har fått mkt gjort fast kl bara är kvart över 9.
Har faktiskt börjat räkna ner till semestern, har så härliga människor jag jobbar med, en kom till jobbet och hade en stationsdag med ny personal igår, han hade glömt att han hade semester, jag är nöjd men förmodligen inte hans fru så idag är han hemma och njuter, det är du väl värd Abbe .
 
Veckans träningsplan är, promenad idag och spinning ikväll. Imorgon spinning. Torsdag HIT träning och lördag kör vi med Niklas om det är fint väder annars spinning och söndag blir det nog HIT igen.
 
Tänkte om jag skriver ner så får jag se vart min plan tar vägen. Har nyss varit utomlands men när jag kom hem hände så mkt så jag har helt glömt bort hur skönt det var och hur utvilad jag var, så vi funderar lite på att åka en vecka i sommar, får se hur vädret ser ut här hemma först.
Vi ( så säger jag alltid när vi planerar och min man utför) skall bygga en liten extra veranda ute på vår tomt,vi har en sluttning som inte används så vi skall bytta ut en veranda där så vi får använda vår tomt lite mer.
Vi har en liten uthyrningsdel i vårt garage som vi hyr ut, nu flyttar de vi har haft i ett halvår sista juli så får vi se hur vi gör sen. Vi ( min man) funderar på att bygga en liten altan på baksidan så de som hyr har lite att sitta och mysa på , blir nog fint.
Min pappa ringde kl 0500 i morse, jag har satt på ljudlöst för han vill inte ngt utan sitter och trycker på telefonen, jag tror att han ibland tror det är tv dosan för när han ringer upp finns ingen där och han säger ändå inget. Ringer man sen så svarar han och låter glad. Jag ringde till hans läkare igår dom lovade att återkomma idag för att ge lite tips om vad vi kan göra för han är inte så pigg nu.
Har efterlyst lite bilder från min pappas jobb, kom ngr från hans arbetskamrater igår, så fina, skall göra en tavla och sätta upp i hans rum.
Nä nu blir det jobb 1 timme till sen lite promenad och lyssna på min boka. Nya Viveca Sten ,  hon är bra !